אתם שואלים והמומחים של "מבט" עונים

אתם שואלים והמומחים של "מבט" עונים?

אתם שואלים – והמומחים של "מבט" עונים

הכנו עבורכם מענה לשאלות נפוצות שרבים שואלים. אנו מקווים שהתשובות ברורות ומספקות.

1. כיצד המחשבון של "מבט" נותן לך השוואה אמיתית בין הצעות הביטוח השונות?

המחיר המוצג במחשבון משקף מחיר נטו ממוצע משוקלל (חישוב סך הנתונים) של חמש השנים הראשונות והלך ולא רק של השנה הראשונה שבדרך כלל זולה יותר ולרוב הלקוח לא מודע להתייקרות החל מהשנה השנייה ואילך. אתר "מבט" מאפשר לך לבחור את מספר השנים אותן תרצה לבחון וכך לקבל מידע מדויק יותר לגבי העלות העתידית של הפוליסה רק בדרך זו, של שקלול עלויות הביטוח לאורך כל התקופה, ניתן לקבל תמונה אמתית ומדויקת של המחיר.

תופתעו לגלות את ההבדלים שנוצרים במחירים כשבוחנים את הפוליסה לאורך זמן.

2. על פי מה נקבע היקף הכיסוי הביטוחי?

את המלאכה המקצועית המשתקפת במבט מובילה איילת ערוסי, עו"ד בעלת חברת בריאות מא' ועד ת', מומחית בתחום ביטוחי הבריאות והחיים. איילת בחנה את הפוליסות בתחומים אלה וערכה ניתוח מדויק ואובייקטיבי שלהן. על בסיס ניתוח זה  ניתן לראות בפעם הראשונה מה היתרונות והחסרונות של כל פוליסה ומה היקף הכיסוי ביחס לפוליסות המושוות

3. מה זה דרוג "מבט"?

דרוג החדשני אשר משקלל את היקף הכיסוי הביטוחי ואת מחיר הפוליסה ומראה עד כמה הפוליסה משתלמת ביחס להיקף הכיסוי ובאופן יחסי לשאר הפוליסות.    דרוג  זה מופיע באתר בצורת כוכבים – ככה שקל ופשוט להבין מהי הפוליסה המשתלמת ביותר. בנוסף ניתן לראות את "המלצת מבט".

4. האם לכל סוכני הביטוח יש את אותם המחירים מול כל חברת ביטוח?

סוכני הביטוח מקבלים הנחות רק מחברות הביטוח איתם הם עובדים. כל סוכן נהנה מהנחות אחרות. ההנחות המוצגות ב"מבט" הן ההנחות שמקבל סוכן הבית של כל חברה.

5. האם הנחות הביטוח נותרות קבועות לאורך כל התקופה?

על פי רוב, גובה ההנחה יורד משנה לשנה, ישנם ביטוחים בהם ניתנת הנחה נמוכה יחסית אך קבועה למשך שלוש שנים. חשוב לדעת מהי ההנחה המתוכננת ולהביט על הביטוח בתור תקופה – לראות את ממוצע התשלום החודשי לפחות בחמשת השנים הראשונות ולהשוות. לנוחיותכם מבט מאפשר קבלה של התפתחות הפרמיה (מסמך אשר מפרט את התפתחות התשלום החודשי מידי שנה עד סוף תקופה), כך שתוכלו להשוות טוב יותר וגם להיערך בהתאם – שלא  תופתעו !!

6. למה בכלל חברות הביטוח מייקרות את הביטוחים החל מהשנה השנייה ולא נותנות מחיר חודשי קבוע?

להוציא ביטוח תאונות אישיות שלו מחיר קבוע, ביתר הביטוחים כגון: בריאות, מחלות קשות, ביטוחי חיים, אובדן כושר עבודה וכדומה, התשלום החודשי (הפרמיה) גדל עם הגיל, מהסיבה הפשוטה שככל שאנו מתבגרים רמת הסיכון עולה ואיתה גם המחיר. הצעות המחיר מתייחסות לתשלום הפרמיה בשנה הראשונה, כך שחשוב לבדוק מה השינויים בשנים שלאחריהם.

 7. יש לי ביטוח משלים בקופת החולים, אז למה אני צריך ביטוח בריאות?

הכיסוי הבריאותי הניתן לנו היום על פי חוק הוא מאד מצומצם. כאשר אנו זקוקים לטיפולים רפואיים, אנחנו מגלים שבמקרים רבים אנחנו לא מכוסים. המשמעות היא הוצאה שעלולה להגיע להיקפים של מאות אלפי שקלים

גם הביטוחים המשלימים בקופות החולים לא נותנים לנו כיסוי מספק במצבים רבים בהם אנחנו באמת זקוקים לכיסוי רפואי הולם ואף מציל חיים.כך לדוגמה, סל הבריאות מאפשר השתלות בארץ רק למי שנמצא בסכנת חיים מידית, מה שאינו מאפיין את מרבית המושתלים הנתמכים בדיאליזה.ביטוח בריאות אמיתי ואיכותי, מעניק זמינות תורים ל MRI  ו CT, גישה לרופאים מקצועיים ועוד הרבה שירותים שמוטב שלא נצטרך, אבל טוב שיש…

 8. במידה ואעבור לביטוח אחר, האם זכויותיי ישמרו?

הזכויות נשמרות על סעיפים דומים בביטוח בלבד, ובתנאי שנבדקו הנקודות הבאות :

    1. חתמתם על הצהרת בריאות
    2. מילאו עבורכם מסמך השוואה
    3. דאגתם לשלם את הביטוח הישן עד למועד בו נכנס לתוקפו הביטוח החדש

 9. מדוע חשוב לרכוש ביטוח מותאם אישית?

כל חברת ביטוח קובעת את מחירי הפוליסות מתוך שיקולים רבים ושונים אשר משפעים על המחיר בסופו של דבר (שיקולים אלו נקראים אקטואריה), לכן בבואנו לבחור חברת ביטוח, רצוי שנדע באיזה חברה אנו יכולים למצוא את המחיר הטוב ביותר עבורנו (בהתאם לגיל, מגדר וסטטוס עישון). בנוסף ישנם הבדלים גם באיכות הכיסוי הביטוחי שחשוב לבדוק לפני שמקבלים החלטה. רק ב"מבט" תוכלו לקבל את כל הנתונים הנדרשים כדי לבחור. זה כבר לא אתגר זה דווקא קל…

10. במידה ואני מעשן, יש לכך השפעה על המחירים בביטוחים?

בהחלט. עישון סיגריות, מגדיל באופן משמעותי את פרמיית ביטוח החיים וביטוח מחלות קשות (מגדיל משמעותית את גובה דמי הביטוח). בחלק מחברות הביטוח ניגבת פרמיה גבוהה, במשך שלוש שנים לאחר הגמילה, בשל הסיכון הבריאותי המתמשך. אי דיווח על עישון עלול לגרור ביטול  הפוליסה בעת התביעה.

 

11. את מי ניתן לרשום כמוטב בפוליסת ביטוח החיים שלי?

הבחירה בנוגע  למוטב כספי ביטוח החיים נתונה בידי בעל הפוליסה, על פי בחירתו. חשוב לדעת, כי האדם הרשום כמוטב יקבל את הפיצוי הכספי, גם כאשר בצוואה רשום אחרת. פרוש הדבר, שעדכון מוטבים, בייחוד בשינוי מצב הסטטוס המשפחתי, חשובה לאין ערוך.

 

12. האם ביטוח תאונות אישיות מחויב המציאות?

אם אתם עצמאיים, התשובה היא חד משמעית כן. פוליסת ביטוח תאונות אישיות מכסה במקרי פציעה בהם לא ניתן להמשיך ולעבוד, נכות מתאונה, שברים, סיעוד מתאונה, אשפוז ומקרי מוות. ניתן וכדאי להוסיף על פוליסה זו תוספת אובדן כושר עבודה. ביטוח תאונות אישיות הינו ביטוח רלוונטי עבור מבוגרים, ילדים, צעירים ואוכלוסיות בסיכון תאונות.

 

13. האם עלי לענות באופן מלא על כל השאלות ששואלים בהצהרת בריאות?

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעולם הביטוח הוא מילוי הצהרת הבריאות באופן מלא וברור, מרגע חתימת החוזה מול חברת הביטוח. הסכנה בהסתרת מידע או מסירת מידע חלקי, היא בעת תביעה. פרט בריאותי שהושמט או הוסתר, עלול לתת לחברת הביטוח את האפשרות לבטל את החוזה,  באופן חד צדדי, ולגרום לאיבוד זכויות התביעה. אין צורך לענות על שאלות שלא נשאלו, אך רצוי לענות על כל השאלות באופן מלא וברור ולהיות מבוטחים באמת, ברגע האמת.

 

14. האם מוטביי יקבלו כסף מפוליסת ביטוח החיים שלי במקרה התאבדות?

היה וההתאבדות התרחשה לפחות שנה מיום הפקת הפוליסה, התשובה היא כן. חברות הביטוח מתחשבות בחישובי האקטואריה (מדע הסטטיסטיקה) לצורך חישובי הפרמיה, היה ואחוזי ההתאבדות באוכלוסייה על פי גיל ידועות מראש.

דילוג לתוכן